ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ ΣΧ.ΕΤΟΥΣ 2022-23

Το Μουσικό Σχολείο Θερίσου (Χανίων) (τηλ..2821088065) ενημερώνει κάθε Σεπτέμβριο (μετά τις 10/9/2022) τους ενδιαφερόμενους για τις κατατακτήριες εξετάσεις για την κάλυψη κενών θέσεων μαθητών που προκύπτουν . 

Δείτε εδώ την ύλη των εξετάσεων του σχ.έτους 2021-22, η οποία θα είναι ανάλογη με μικρές ίσως διαφορές για το σχ.έτος 2022-23

Οι κενές θέσεις του Μουσικού Σχολείου Θερίσου (Χανίων) για το σχ.έτος 2021-22 είχαν  ως εξής:
  • Β Γυμνασίου: 1 θέση
  • Γ Γυμνασίου: 3 θέσεις
  • Α Λυκείου: 2 θέσεις
  • Β Λυκείου: 4 θέσεις
  • Γ Λυκείου: 6 θέσεις 
  •  
  • Εφόσον προκύψουν κενές θέσεις στις Β’ και Γ τάξεις Γυμνασίου καθώς, και στις Α’, Β’, Γ’ τάξεις Λυκείου από μετεγγραφή ή οποιοδήποτε άλλο λόγο, τότε αυτές οι κενές θέσεις συμπληρώνονται μέσω κατατακτηρίων εξετάσεων που πραγματοποιούνται εντός του τρίτου δεκαημέρου του Σεπτεμβρίου κάθε σχολικού έτους. 
  • Οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών υποβάλλουν μόνο μια αίτηση στο Μουσικό Σχολείο του Νομού όπου βρίσκεται η μόνιμη κατοικίας τους ή στο Μουσικό Σχολείο που ανήκουν χωροταξικά στην περίπτωση που στον νομό, όπου βρίσκεται η μόνιμη κατοικία τους
  • Σε εξαιρετικές περιπτώσεις και ειδικότερα σε ό,τι αφορά τις ειδικεύσεις του υποχρεωτικού ευρωπαϊκού μουσικού οργάνου αναφοράς και του Ατομικού Οργάνου Επιλογής, όταν αυτό είναι ευρωπαϊκό, σε περίπτωση έλλειψης εκπαιδευτικών με ειδικεύσεις στα συγκεκριμένα μουσικά όργανα των υποψηφίων για κατάταξη, δύναται να οριστούν ως μέλη της Ε.Κ.Ε. εκπαιδευτικοί ΠΕ79.01 ή ΤΕ 16 με ειδικεύσεις σε άλλα όργανα της ίδιας οικογένειας οργάνων με αυτά των υποψηφίων ή με ειδίκευση Θεωρητικά Ευρωπαϊκής Μουσικής. 
  • Σε εξαιρετικές περιπτώσεις και ειδικότερα σε ό,τι αφορά τις ειδικεύσεις του υποχρεωτικού παραδοσιακού μουσικού οργάνου αναφοράς (Ταμπουράς ή άλλο που διδάσκεται στο σχολείο) και του Ατομικού Οργάνου Επιλογής όταν αυτό είναι παραδοσιακό, σε περίπτωση έλλειψης εκπαιδευτικών με ειδικεύσεις στα συγκεκριμένα μουσικά όργανα των υποψηφίων για κατάταξη, δύνανται να οριστούν ως μέλη της Ε.Κ.Ε. εκπαιδευτικοί ΠΕ79.01 ή ΤΕ 16 με ειδικεύσεις σε άλλα όργανα της ίδιας οικογένειας οργάνων με αυτά των υποψηφίων ή με ειδίκευση Θεωρητικά Βυζαντινής Μουσικής. 
  • Τα μαθήματα που εξετάζονται στο πλαίσιο των κατατακτηρίων εξετάσεων είναι τα εξής:
  •  α. για τη Β’ τάξη Γυμνασίου: Ευρωπαϊκή Μουσική-Θεωρία και Πράξη, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική - Θεωρία και Πράξη, καθώς και τα Υποχρεωτικά Ατομικά Μουσικά Όργανα (πιάνο, ταμπουράς ή άλλο υποχρεωτικό παραδοσιακό μουσικό όργανο αναφοράς που διδάσκεται στο σχολείο) και προαιρετικά το Ατομικό Όργανο Επιλογής. 
  • β. Για τη Γ’ τάξη Γυμνασίου: Ευρωπαϊκή ΜουσικήΘεωρία και Πράξη, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική - Θεωρία και Πράξη, τα Υποχρεωτικά Ατομικά Μουσικά Όργανα (πιάνο, ταμπουράς ή άλλο υποχρεωτικό παραδοσιακό μουσικό όργανο αναφοράς που διδάσκεται στο σχολείο), Ιστορία Μουσικής και υποχρεωτικά το Ατομικό Όργανο Επιλογής. 
  • γ. Για την Α’ τάξη Λυκείου: Ευρωπαϊκή Μουσική - Θεωρία και Πράξη και Εισαγωγή στην Αρμονία, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική - Θεωρία και Πράξη, τα Υποχρεωτικά Ατομικά Μουσικά Όργανα (πιάνο, ταμπουράς ή άλλο παραδοσιακό μουσικό όργανο αναφοράς που διδάσκεται στο σχολείο), Ιστορία Μουσικής και υποχρεωτικά το Ατομικό Όργανο Επιλογής. 
  • δ. Για τη Β’ τάξη Λυκείου: Αρμονία, Ανάπτυξη Ακουστικών Ικανοτήτων, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική, Ιστορία της Μουσικής, Υποχρεωτικό Ατομικό Όργανο - Πιάνο και υποχρεωτικά το Ατομικό Όργανο Επιλογής. 
  • ε. Για τη Γ’ τάξη Λυκείου: Αρμονία, Ανάπτυξη Ακουστικών Ικανοτήτων, Μορφολογία, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική και υποχρεωτικά το Ατομικό Όργανο Επιλογής. 
  •  
  • Οι εξετάσεις ανά μάθημα διεξάγονται ως εξής: α. γραπτά, ως προς το θεωρητικό μέρος, και προφορικά, ως προς το πρακτικό μέρος (Ευρωπαϊκή Μουσική - Θεωρία και Πράξη, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική - Θεωρία και Πράξη, Ευρωπαϊκή Μουσική - Θεωρία και Πράξη και Εισαγωγή στην Αρμονία), β. γραπτά (Ιστορία της Μουσικής) και γ. δι’ ακροάσεως (Υποχρεωτικά Ατομικά Μουσικά Όργανα, Ατομικό Όργανο Επιλογής). 
  • Με ευθύνη του/της Διευθυντή/τριας και του Συλλόγου Διδασκόντων καταρτίζεται το πρόγραμμα των εξετάσεων ανάλογα με τον αριθμό των προς κατάταξη υποψηφίων.
  •  Η εξεταστέα ύλη των κατατακτηρίων εξετάσεων προέρχεται κάθε φορά από τη διδαχθείσα ύλη του αμέσως προηγούμενου σχολικού έτους και ανακοινώνεται στο σχολείο με τη λήξη του διδακτικού έτους

 ΑΤΟΜΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ 

  • Με ευθύνη του/της Διευθυντή/τριας του σχολείου και μετά από πρόσκλησή του/της, στο διάστημα από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των εξετάσεων επιλογής μαθητών για την Α’ Γυμνασίου και μέχρι την 30η Ιουνίου κάθε διδακτικού έτους, πραγματοποιείται ενημέρωση των κηδεμόνων και των εισαχθέντων μαθητών, προκειμένου οι τελευταίοι να επιλέξουν το ατομικό μουσικό όργανο το οποίο θα διδαχθούν. 
  • Κάθε εισαχθείς μαθητής με δήλωση του κηδεμόνα του μπορεί να επιλέξει, με σειρά προτίμησης, μέχρι και τρία (3) διαφορετικά μουσικά όργανα (παραδοσιακά ή/και ευρωπαϊκά). 
  • Κριτήρια για την τελική κατάταξη των μαθητών σε κάθε ένα από τα ατομικά μουσικά όργανα είναι: α. Το διαθέσιμο διδακτικό προσωπικό και γενικότερα όλες οι προϋποθέσεις που εξασφαλίζουν την απρόσκοπτη διδασκαλία κάθε οργάνου. Για τον λόγο αυτόν η 3η σε κατάταξη προτίμηση οργάνου από τους μαθητές αφορά υποχρεωτικά σε όργανο για το οποίο υπάρχει μόνιμο διδακτικό προσωπικό στο σχολείο με αυτήν τη μουσική ειδίκευση. β. Ο σχεδιασμός βάσει του οποίου, από την κατανομή των μαθητών ανά όργανο, ικανοποιείται η στόχευση για συγκρότηση Μουσικών Συνόλων του Σχολείου που, ως προς το είδος και τη σύνθεση τους, αντιστοιχούν προς τα προβλεπόμενα από το οικείο Ωρολόγιο Πρόγραμμα διδακτικά αντικείμενα (Μουσικά Σύνολα οργανικής παραδοσιακής μουσικής με αναφορά σε τοπικές παραδόσεις, συμφωνικής μουσικής, φιλαρμονικής ορχήστρας, ορχήστρας εγχόρδων, ελληνικής έντεχνης μουσικής, κ.α.). 
  • Στο πλαίσιο αυτό επιδιώκεται ισομερής κατανομή μαθητών ανάμεσα σε μουσικά όργανα ευρωπαϊκής και παραδοσιακής μουσικής. 
  • Στο πλαίσιο εφαρμογής των παραπάνω κριτηρίων, προκειμένου να διασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, η Διεύθυνση του σχολείου διατηρεί το δικαίωμα κατάταξης μαθητή του σχολείου σε όργανο επιλογής μιας από τις τρεις προτιμήσεις του ή σε άλλο, κατόπιν ενημέρωσης του κηδεμόνα του. 
  • Η τελική κατάταξη των μαθητών στα ατομικά όργανα επιλογής επικυρώνεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων
  •  

  •