Ενημέρωση για μαθητές & μαθήτριες Γ΄ Γυμνασίου, Α, Β, Γ΄ Λυκείου

 Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα χωρίζεται σε 3 επίπεδα:

1.      Την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση η οποία περιλαμβάνει τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά σχολεία

2.      Την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση η οποία περιλαμβάνει δύο κύκλους σπουδών, το Γυμνάσιο (πρώτος κύκλος σπουδών ) και το Λύκειο (δεύτερος κύκλος σπουδών)

3.      Την Τριτοβάθμια εκπαίδευση η οποία περιλαμβάνει τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Σύστημα Εισαγωγής σε ΑΕΙ με εξετάσεις από 2021 και εφεξής

 Η γενική μη-υποχρεωτική εκπαίδευση διακρίνεται στο:

  1. ·         Τον δευτεροβάθμιο κύκλο σπουδών με προσβαση σε ΑΕΙ σε ορισμενο ποσοστό
  2. ·         Τον μετα-δευτεροβάθμιο (προαιρετικό) κύκλο σπουδών, την «τάξη μαθητείας»

Παράλληλα με τα ημερήσια Λύκεια, λειτουργούν επίσης:

·         Εσπερινά Γενικά Λύκεια

·         Εσπερινά Επαγγελματικά Λύκεια

  • Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια :εγγράφονται, κατόπιν γνωμάτευσης του ΚΕΔΑΣΥ, μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίοι επωφελούνται από τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα της συγκεκριμένης δομής, και μέσα από την ακαδημαϊκή και επαγγελματική εκπαίδευση μπορούν να οδηγηθούν σε μεταλυκειακές δομές εκπαίδευσης και σε ανεξάρτητη ή εποπτευόμενη εργασία.

Η εκπαίδευση διακρίνεται:

  • Στην τυπική που παρέχεται στο πλαίσιο του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος, οδηγεί στην απόκτηση πιστοποιητικών αναγνωρισμένων σε εθνικό επίπεδο από τις δημόσιες αρχές και αποτελεί μέρος της διαβαθμισμένης εκπαιδευτικής κλίμακας. Στην τυπική εκπαίδευση εντάσσεται και η γενική τυπική εκπαίδευση ενηλίκων.
  • Στην μη τυπική που παρέχεται σε οργανωμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο εκτός του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος και μπορεί να οδηγήσει στην απόκτηση πιστοποιητικών αναγνωρισμένων σε εθνικό επίπεδο. Περιλαμβάνει την αρχική επαγγελματική κατάρτιση, τη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση και τη γενική εκπαίδευση ενηλίκων.
  • Η εκπαίδευση ενηλίκων παρέχεται είτε εντός του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος (Επαγγελματικά Λύκεια), είτε με τη μορφή μη τυπικής εκπαίδευσης (Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, Κέντρα Δια Βίου Μάθησης και μέσω προγραμμάτων των Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης).

  • Η επαγγελματική κατάρτιση διακρίνεται:

    1) στην αρχική επαγγελματική κατάρτιση που προσφέρει βασικές επαγγελματικές γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες σε ειδικότητες και εξειδικεύσεις με στόχο την ένταξη, επανένταξη, επαγγελματική κινητικότητα και ανέλιξη του ανθρώπινου δυναμικού στην αγορά εργασίας, καθώς και την επαγγελματική και προσωπική ανάπτυξη, όπως:

    2) στη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτισης όπου εντάσσεται η κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού που συμπληρώνει, εκσυγχρονίζει ή και αναβαθμίζει γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες, οι οποίες αποκτήθηκαν από τα συστήματα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης ή από επαγγελματική εμπειρία με στόχο την ένταξη ή επανένταξη στην αγορά εργασίας, τη διασφάλιση της εργασίας και την επαγγελματική και προσωπική ανάπτυξη.

ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ - ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ


  • Κέντρα Διά Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.): αποτελούν φορείς παροχής υπηρεσιών στο πλαίσιο της μη τυπικής εκπαίδευσης, οι οποίοι απευθύνονται σε ΕΝΗΛΙΚΟΥΣ (18+) που παρέχουν: 

  1. ·         Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτιση
  2. ·         Επανειδίκευση
  3. ·         Αναβάθμιση Δεξιοτήτων
  4. ·         Γενική Εκπαίδευση Ενηλίκων
  5. ·         Συμβουλευτική και Επαγγελματικό Προσανατολισμό

Στα ΚΔΒΜ υλοποιούνται δράσεις μη τυπικής εκπαίδευσης και ειδικότερα δράσεις γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων. Οι εκπαιδευτικές υπηρεσίες παρέχονται δια ζώσης ή/και μέσω ηλεκτρονικής μάθησης. Απευθύνονται σε ενήλικες άνεργους και εργαζόμενους, ανεξάρτητα από φύλο, μορφωτικό επίπεδο, χώρα καταγωγής, θρησκεία, τόπο διαμονής, νέους, φοιτητές κ.λπ., με μόνη προϋπόθεση το ενδιαφέρον τους για γνώση και ενεργό συμμετοχή.

  • Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.): δημόσια σχολεία ενηλίκων στο πεδίο της Διά Βίου Μάθησης. Απευθύνονται σε πολίτες 18 ετών και άνω, οι οποίοι δεν έχουν ολοκληρώσει την εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Με το θεσμό αυτό παρέχεται η δυνατότητα να αποκτήσουν τίτλο ισότιμο με το απολυτήριο Γυμνασίου δίνοντας έμφαση στην απόκτηση βασικών προσόντων και στην ανάπτυξη προσωπικών δεξιοτήτων.