Οδηγός Αίτησης Β’ Κατανομής ΔΩΡΕΑΝ φοιτησης Ελλαδιτών Φοιτητών στο Πανεπιστήμιο Κύπρου ή/και το ΤΕΠΑΚ

Οι ημερομηνίες για την υποβολή αίτησης στο  Σύστημα Β Κατανομής θέσεων θα ανακοινωθούν αργότερα  .   Δείτε εδώ τις ανακοινωσεις για τις εισδοχές  στο Πανεπιστήμιο Κύπρου ή/και το ΤΕΠΑΚ Δείτε εδώ τον  Οδηγό χρήσης συστήματος εισδοχής Ελλαδιτών Υποψηφίων για Β κατανομή  δωρεάν φοίτησης  στο Πανεπιστήμιο Κύπρου ή/και το ΤΕΠΑΚ

Συμπλήρωση Μηχανογραφικού: Μερικές δεύτερες σκέψεις ....

 Αν κάνετε τις παρακάτω αυτόματες αρνητικές σκέψεις, αυτό σας αυξάνει το άγχος, οπότε αν τις αλλάξετε το άγχος περιορίζεται.  Μπορείτε, λοιπόπν, να τις αλλάξετε και να σκεφτείτε και αλλιώς.....

  1. Αντί να πείτε "η απόφαση αυτή θα ορίσει όλη μου τη ζωή", πείτε "είναι μια πολύ σημαντική απόφαση για μένα και θέλω να δω με ποιο τρόπο θα αποφασίσω καλύτερα"
  2. Αντί για να σκέφτεστε "δεν ξέρω τι θέλω να γίνω", σκεφτείτε "δεν έχω αποφασίσει ακόμα τι θα γίνω και ήρθε η στιγμή που πρέπει να μπω στη διαδικασία να πάρω αυτή την απόφαση, επειδή όμως δεν είμαι σίγουρος, θα χρειαστώ λίγη βοήθεια"
  3. Αντί να πείτε "νιώθω ότι δεν μπορώ να αποφασίσω", σκεφτείτε για ποιους λόγους δεν θέλετε ή νιώθετε ότι δεν μπορείτε να αποφασίσετε τώρα.
  4.  Αντί να πείτε "δεν θέλω να αποφασίσω εγώ, πες μου εσύ τι πιστεύεις ότι είναι καλύτερο να κάνω", σκεφτείτε για ποιους λόγους δεν θέλετε ή νιώθετε ότι δεν μπορείτε να αποφασίσετε εσείς τώρα και θέλετε να το κάνει κάποιος άλλος για εσάς.
  5. Αντί να πείτε "τίποτα δεν έχει νόημα οπότε θα δηλώσω ό,τι να' ναι", σκεφτείτε για ποιους λόγους νιώθετε με αυτό τον τρόπο τώρα.
  6. Αντί για να σκέφτεστε "μου πρότειναν να δηλώσω αυτές τις σχολές γιατί έχουν άμεση επαγγελματική αποκατάσταση", μπείτε μέσα στην ιστοσελίδα της σχολής/τμήματος και αναζητήστε τα κατοχυρωμένα επαγγελματικά βάσει νόμου, καθώς και να σκεφτείτε με ποιον τρόπο θα μπορείτε να γνωρίζετε από τώρα τι θα γίνει στα επόμενα 5- 10 χρόνια
  7. Αντί για να σκέφτεστε "δεν πιάνω τη σχολή/τμήμα που θέλω οπότε δεν θα το δηλώσω" σκεφτείτε "θα δηλώσω τη σχολή που θέλω με τη σειρά που θέλω… ξέρω ότι είναι δύσκολο να περάσω αλλά ακόμα κι αν δεν τα καταφέρω τώρα, το σημαντικό είναι ότι προσπάθησα για το καλύτερο'. 
  8. Αντί για να σκέφτεστε "δεν έχω πιάσει την περυσινή ΕΒΕ της σχολής ούτε και τα περυσινά μόρια εισαγωγής", σκεφτείτε ότι "φέτος δεν επιασα την ΕΒΕ της σχολής που θέλω, αλλά μπορώ να πιάσω την ΕΒΕ μιας παρόμοιας σχολής ή ακόμα και αντίστοιχης σχολής και μήπως θα μπορώ να δηλώσω εκείνη τη σχολή φέτος και τον επόμενο χρόνο να ξανακάνω το Μηχανογραφικό μου με την εισαγωγή των υποψηφίων του 10% χωρίς νέα εξέταση" ή "ό,τι τα φετινά μόρια εισαγωγής στις σχολές θα διαμορφωθούν μόλις όλοι οι υποψήφιοι οριστικοποιήσουν το Μηχανογραφικό τους οπότε δεν υπάρχει κάποιος τρόπος να γνωρίζω ποιος θα είναι αυτός ο τελευταίος(μπορεί να είμαι κι εγώ ο ίδιος /ίδια!!!), οπότε θα το δηλώσω μήπως και περάσω, αν και ξέρω ότι δεν έχω αρκετές πιθανότητες φέτος"
  9. Αντί για να σκέφτεστε "μου φαίνεται λάθος ό,τι και να αποφασίσω", για ποιους λόγους θεωρώ αυτό το επάγγελμα κατάλληλη ή ακατάλληλο για μένα
  10. Αντί για να σκέφτεστε "αν δηλώσω τις σχολές που πραγματικά θέλω και επιθυμώ, θα αποτύχω γιατί δεν έχουν επαγγελματική αποκατάσταση", αναζητήστε τα κατοχυρωμένα επαγγελματικά βάσει νόμου, καθώς και να σκεφτείτε με ποιον τρόπο θα μπορείτε να γνωρίζετε από τώρα τι θα γίνει στα επόμενα 5- 10 χρόνια
  11. Αντί να λέτε "πρέπει να αποφασίσω τώρα αλλιώς....", σκεφτείτε να κάνετε μια παύση στη λέξη "πρέπει να..." για ένα σημαντικό χρονικό διάστημα και να δώσετε περισσότερο χρόνο στον εαυτό σας
  12. Αντί να σκέφτεστε "είμαι τόσο ανόητος/η, οπότε θα τα θαλασσώσω και στην επιλογή επαγγέλματος", σκεφτείτε ότι χρειάζεστε περισσότερες πληροφορίες για να μπορείτε να αποφασίσετε και ότι είναι σημαντικό να θυμάστε ότι όσο πιο σημαντική είναι αυτή η απόφαση τόσο περισσότερο προσεκτικά χρειάζεται να την χειριστείτε
  13. Αντί να σκέφτεστε " δεν θα  αντέξω να πάρω μία απόφαση  ή δεν  μπορώ να  διαχειριστώ την επιλογή επαγγέλματος" σκεφτείτε "τώρα δεν μπορώ να πάρω μία απόφαση  ή τώρα  να  διαχειριστώ την επιλογή επαγγέλματος γιατί με αγχώνει αυτό..../μου προκαλεί άγχος το γεγονός ότι...../έχω ανάγκη από...../με απασχολεί το γεγονός ότι...." ή "ότι χρειάζομαι περισσότερες πληροφορίες για να μπορέσω να αποφασίσω"...ή "μπορώ να αποφασίσω ότι δεν θέλω/είμαι έτοιμη/ος να αποφασίσω ακόμα"
  14. Αντί να σκέφτεστε "Θα  κάνω λάθος επιλογή/θα πάρω λάθος απόφαση....", σκεφτείτε ότι "έχω κάνει κάποιες επιλογές ή έχω πάρει μία απόφαση στο παρελθόν που αργότερα εκτίμηση ότι δεν ήταν η καταλληλότερη για μένα γιατί.....Από αυτή μου την εμπειρία κατάλαβα ότι για μένα είναι σημαντικό να..... οπότε τώρα πρέπει να προσέξω να.... έτσι ώστε να...."
  15. κτλ...........

Η καταγραφή των αυτόματων αρνητικών συλλογισμών/σκέψεων

Η καθημερινή καταγραφή, για ένα χρονικό διάστημα, των αρνητικών σκέψεων, επιτρέπει την ταξινόμηση τους και την κατανόηση του γιατί οδηγούν στη δημιουργία άγχους, σε συναισθήματα λύπης, σε ένα το φαύλο κύκλο κακής διάθεσης και μερικές φορές κατάθλιψης.   Έπειτα είναι πιο εύκολα να τις αντικαταστήσεις με θετικές σκέψεις.  

Μύθοι  για τις αυτόματες αρνητικές σκέψεις.

• Μύθος 1: Οι σκέψεις μας είναι κάτω από τον απόλυτο έλεγχο μας. Όχι όλες, μερικές γίνονται συνειρμικά και αυτόματα
• Μύθος 2; Οι σκέψεις μας υποδηλώνουν το χαρακτήρα μας. Όχι, ο χαρακτήρας έχει σχέση με τις επιλογές που κάνει κάποιος στη ζωή του και τις πράξεις που κάνει
• Μύθος 3:Όταν σκεφτόμαστε επίμονα κάτι υπάρχει πιθανότητα και να συμβεί. Με την σκέψη μας όχι δεν συμβαίνει αυτό. Έως ένα σημείο όμως αν σκεφτόμαστε με ένα συγκεκριμένο τρόπο και συμπεριφερόμαστε με τον τρόπο που σκεφτόμαστε, τότε εμείς οι ίδιοι έχουμε επηρεάσει το περιβάλλον μας προς αυτή την κατεύθυνση(αυτοεκπληρούμενη προφητεία)
•Μύθος 4: Όταν σκεφτόμαστε κάτι δυσάρεστο είναι απίθανο να συμβεί. Αυτό είναι ακριβώς το αντίθετο από τον Μύθο 3.
• Μύθος 5: Οι σκέψεις που επαναλαμβάνονται είναι σπουδαίες. Όχι ακριβώς, μπορεί να είναι σκέψεις που τις έχουμε απωθήσει ή τις απωθούμε συστηματικά.
• Μύθος 6: Δεν έχω αρνητικές σκέψεις.Όλοι οι άνθρωποι κάνουν αρνητικές σκέψεις, το θέμα είναι να τις αναγνωρίζουμε.

 

Πράξεις θετικής ενέργειας
Όταν το άγχος χτυπάει κόκκινο, εφαρμόστε μία από τις παρακάτω θετικές τακτικές που θα τονώσουν την καλή σας διάθεση : 

  • Μια αγκαλιά από κάποιον αγαπημένο σας
  • Αγκαλιάστε το μαξιλάρι σας/το ζωάκι σας(προσοχή μην αγκαλιάσετε το ψάρι σας έξω από τη γυάλα!!!)
  • Μια μικρή βόλτα με το σκυλάκι σας/αγκαλιά με τη γάτα σας
  • Μια βόλτα στον ήλιο
  • Μια βαθιά ανάσα και μια σκέψη που σας γεμίζει μεγάλη χαρά και ικανοποίηση
  • Μια ολιγόλεπτη συνομιλία με ένα αγαπημένο σας πρόσωπο
  • Δείτε αγαπημένες φωτογραφίες στο κινητό/υπολογιστή σας που σας θυμίζουν χαρούμενες στιγμές χαλάρωσης
  • Χορέψτε το αγαπημένο σας τραγούδι
  • Ακούστε το αγαπημένο σας τραγούδι
  • Δείτε ένα παλαιότερο βίντεό σας ή ένα αστείο βίντεο που θα σας κάνει σίγουρα να γελάσετε και να ξεχαστείτε.