Λειτουργία Μουσικών Σχολείων

 

Σύμφωνα με την Υ.Α. . 20923/Δ2/5-3-2021 για Μουσικά Σχολεία προβλέπονται τα παρακάτω:

Α. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ Α’ ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ 

1. Στην Α’ τάξη των Μουσικών Γυμνασίων εγγράφονται μαθητές, απόφοιτοι των Δημοτικών Σχολείων, ύστερα από επιλογή. Η διαδικασία επιλογής διενεργείται κατά το χρονικό διάστημα από 15 μέχρι 30 Ιουνίου κάθε σχολικού έτους και σε εξαιρετικές περιπτώσεις, εφόσον οι εξετάσεις δεν πραγματοποιηθούν τον Ιούνιο, κατά το χρονικό διάστημα από την 1η μέχρι την 11η Σεπτεμβρίου κάθε σχολικού έτους με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του Συλλόγου διδασκόντων του Μουσικού Σχολείου και εισήγηση της οικείας Διεύθυνσης Δ/θμιας Εκπαίδευσης. 

2. Ο αριθμός των τμημάτων καθορίζεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, που εκδίδεται την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου ύστερα από πρόταση του Συλλόγου διδασκόντων του Μουσικού Σχολείου και εισήγηση της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. 

Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα γενικής παιδείας είναι εικοσιτέσσερις (24) μαθητές. Η κατανομή των μαθητών στα τμήματα γενικής παιδείας, όταν η τάξη λειτουργεί με δύο ή περισσότερα τμήματα, καθορίζεται με βάση την αλφαβητική σειρά των μαθητών. 

Για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε Μουσικά Σχολεία και την κατανομή τους σε τμήματα ισχύει το άρθρο 11 του ν. 4452/2017 (Α’ 17). Για την εφαρμογή του ανωτέρω άρθρου ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι εικοσιτέσσερις (24) μαθητές. 

3. Οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής υποβάλλουν μόνο μία αίτηση κατά το χρονικό διάστημα από 2 μέχρι 31 Μαΐου κάθε έτους, στο Μουσικό Σχολείο του Νομού όπου βρίσκεται η μόνιμη κατοικία τους ή στο Μουσικό Σχολείο που ανήκουν χωροταξικά στην περίπτωση που στο νομό, όπου βρίσκεται η μόνιμη κατοικία τους, λειτουργούν περισσότερα του ενός Μουσικά Σχολεία. 

Η συμμετοχή των υποψηφίων μαθητών στην επιλογή για φοίτηση σε Μουσικό Σχολείο δεν στερεί το δικαίωμα υποβολής αίτησης για συμμετοχή στις διαδικασίες εισαγωγής σε άλλο Πρότυπο Γυμνάσιο, Πειραματικό Γυμνάσιο ή Καλλιτεχνικό Σχολείο

Τα θέματα στα οποία αξιολογούνται οι υποψήφιοι μαθητές για την εγγραφή τους στην Α’ τάξη Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου είναι: 

  • Ρυθμός, Ακουστική ικανότητα, Φωνητική ικανότητα, Διάκριση ηχοχρωμάτων και προαιρετικά ένα Μουσικό Όργανο (ευρωπαϊκό ή παραδοσιακό), σε επίπεδο αντίστοιχο τουλάχιστον της Κατωτέρας Σχολής. 
  • Κάθε ένα από τα θέματα αυτά αξιολογείται χωριστά από τους βαθμολογητές στην εικοσάβαθμη κλίμακα. 
  • Η βαθμολογία του κάθε βαθμολογητή καταχωρίζεται σε ειδικό φύλλο εξέτασης υποψηφίου που φέρει την ονομασία και τη σφραγίδα του Μουσικού Σχολείου και υπογράφεται από τον βαθμολογητή και τον Πρόεδρο της Ε.Ε. Το άθροισμα των βαθμών των πέντε (5) βαθμολογητών, ανά εξεταζόμενο θέμα, αποτελεί τον τελικό βαθμό του θέματος αυτού με άριστα το εκατό (100). 
  • Το άθροισμα του συνολικού αριθμού μονάδων που συγκέντρωσε ο υποψήφιος διαιρούμενο δια του τέσσερα (4), για τους υποψηφίους που εξετάζονται μόνο στα τέσσερα υποχρεωτικά θέματα και, κατ’ αντιστοιχία, δια του πέντε (5), για όσους επιλέγουν να εξεταστούν και σε Μουσικό Όργανο, αποτελεί τον τελικό βαθμό κατάταξης του υποψηφίου σε πίνακα.
  •  Επιτυχόντες είναι όσοι έχουν συγκεντρώσει τουλάχιστον τη βαθμολογική βάση των πενήντα (50) μονάδων. 
  • Στον πίνακα εμφανίζονται με διακριτό τρόπο όλες οι κατηγορίες υποψηφίων ως εξής: 
  • α) ΕΙΣΑΚΤΕΟΙ (σύμφωνα με τον αριθμό θέσεων του σχολείου για την Α’ τάξη Γυμνασίου), 
  • β) ΕΠΙΛΑΧΟΝΤΕΣ (όσοι έχουν επιτύχει τη βαθμολογική βάση αλλά κατατάσσονται σε θέση χαμηλότερη του τελευταίου εισακτέου), 
  • γ) ΜΗ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ (όσοι έλαβαν συνολική βαθμολογία κάτω της βαθμολογικής βάσης των 50 μονάδων) και 
  • δ) ΜΗ ΠΡΟΣΕΛΘΟΝΤΕΣ. 
  • Σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να φοιτήσουν στο Μουσικό Σχολείο μαθητές που δεν συγκεντρώνουν τη βαθμολογική βάση των πενήντα (50) μονάδων. 
  • Στην Α’ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων εγγράφονται οι εισακτέοι μαθητές, το πλήθος των οποίων είναι ανάλογο με τον αριθμό των τμημάτων, ο οποίος έχει καθοριστεί σύμφωνα με την παρ. 2 του παρόντος κεφαλαίου. 
  • Σε περίπτωση που οι ισοβαθμήσαντες στην τελευταία θέση του πίνακα των εισακτέων είναι μέχρι και τρείς (3), εισάγονται καθ’ υπέρβαση του αριθμού μαθητών που θα φοιτήσουν στην Α’ τάξη Γυμνασίου. 
  • Στην περίπτωση που οι ισοβαθμήσαντες στην τελευταία θέση είναι περισσότεροι από τρεις (3), διενεργείται κλήρωση για την επιλογή τριών (3) μαθητών.
  •  Η κλήρωση διενεργείται από την Ε.Ε. ή - εφόσον έχει συγκροτηθεί - από τη Γ.Ε.Ε. με ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου. 
  • Για την κλήρωση συντάσσεται σχετική πράξη την οποία υπογράφουν οι συμμετέχοντες στη διαδικασία κλήρωσης. 
  • Στη διαδικασία κλήρωσης δύνανται να παρίστανται οι κηδεμόνες των ισοβαθμησάντων υποψηφίων. 
  • Για τη διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στην Α’ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων εκδίδεται σχετική εγκύκλιος από το Υ.ΠΑΙ.Θ
 ΕΓΓΡΑΦΕΣ - ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ 
1. Οι εγγραφές των μαθητών/τριών που θα φοιτήσουν στην Α’ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων γίνονται σύμφωνα με τον πίνακα εισακτέων μετά από τις εξετάσεις επιλογής του Ιουνίου, και πραγματοποιούνται από 1 έως 8 Σεπτεμβρίου κάθε έτους. Οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών, που επελέγησαν σύμφωνα με τον πίνακα εισακτέων, παραλαμβάνουν από το Μουσικό Σχολείο σχετικό Υπηρεσιακό Σημείωμα με κάθε πρόσφορο μέσο, το οποίο και προσκομίζουν στο Γυμνάσιο που έχει εγγραφεί ο/η μαθητής/τρια μετά την αποφοίτηση του από το Δημοτικό Σχολείο προκειμένου να ολοκληρωθεί η μετεγγραφή. Στην περίπτωση που θα υπάρξουν, από μετεγγραφή μαθητών/τριών σε άλλο Γυμνάσιο και για οποιονδήποτε άλλο λόγο, κενές θέσεις για τη συμπλήρωση του ορίου των είκοσι τεσσάρων (24) μαθητών στην Α’ τάξη του Μουσικού Γυμνασίου, οι θέσεις αυτές θα συμπληρώνονται μέχρι το όριο των είκοσι τεσσάρων (24) από τον πίνακα επιλαχόντων κατά φθίνουσα σειρά επιτυχίας. Μετά από την 31η Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους παύει να ισχύει ο πίνακας επιλαχόντων. 
2. Μετεγγραφές μαθητών/τριών σε οποιαδήποτε τάξη του Μουσικού Σχολείου (Γυμνασίου - Λυκείου), από άλλο Μουσικό Σχολείο πραγματοποιούνται: Α. έως τη συμπλήρωση του ανώτατου ορίου των είκοσι έξι (26) μαθητών/τριών σε κάθε τμήμα τάξης, αν ο πίνακας επιλαχόντων έχει εξαντληθεί πριν την 31η Οκτωβρίου, Β. έως τη συμπλήρωση του ανώτατου ορίου των είκοσι έξι (26) μαθητών/τριών σε κάθε τμήμα τάξης και εφόσον έχει συμπληρωθεί το όριο των είκοσι τεσσάρων (24) από τον πίνακα επιλαχόντων έως την 31η Οκτωβρίου και Γ. έως τη συμπλήρωση του ανώτατου ορίου των είκοσι έξι (26) μαθητών/τριών σε κάθε τμήμα τάξης μετά την 31η Οκτωβρίου. Εφόσον οι αιτήσεις για μετεγγραφή είναι περισσότερες από μία, οι μετεγγραφές γίνονται με σειρά προτεραιότητας, σύμφωνα με τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησης μετεγγραφής του ενδιαφερομένου στο Μουσικό Σχολείο. 
3. Ο/Η μαθητής/τρια που, ενώ φοιτά σε τάξη του Μουσικού Σχολείου, αποφασίζει για λόγους προσωπικούς ή οικογενειακούς να μετεγγραφεί σε Σχολείο Γενικής Παιδείας, δύναται, εφόσον το επιθυμεί, να επανεγγραφεί στην αντίστοιχη τάξη του Μουσικού Σχολείου, υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχουν παρέλθει δύο μήνες από την αρχική αίτηση μετεγγραφής του και εφόσον δεν έχει συμπληρωθεί ο αριθμός μαθητών/τριών στην τάξη, σύμφωνα με τα ανωτέρω. Κατά τα λοιπά, ισχύουν τα χρονικά όρια που ορίζονται από τις κείμενες διατάξεις για τις μετεγγραφές

 ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 
  • Εφόσον προκύψουν κενές θέσεις στις Β’ και Γ τάξεις Γυμνασίου καθώς, και στις Α’, Β’, Γ’ τάξεις Λυκείου από μετεγγραφή ή οποιοδήποτε άλλο λόγο, τότε αυτές οι κενές θέσεις συμπληρώνονται μέσω κατατακτηρίων εξετάσεων που πραγματοποιούνται εντός του τρίτου δεκαημέρου του Σεπτεμβρίου κάθε σχολικού έτους. 
  • Οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών υποβάλλουν μόνο μια αίτηση στο Μουσικό Σχολείο του Νομού όπου βρίσκεται η μόνιμη κατοικίας τους ή στο Μουσικό Σχολείο που ανήκουν χωροταξικά στην περίπτωση που στον νομό, όπου βρίσκεται η μόνιμη κατοικία τους
  • Σε εξαιρετικές περιπτώσεις και ειδικότερα σε ό,τι αφορά τις ειδικεύσεις του υποχρεωτικού ευρωπαϊκού μουσικού οργάνου αναφοράς και του Ατομικού Οργάνου Επιλογής, όταν αυτό είναι ευρωπαϊκό, σε περίπτωση έλλειψης εκπαιδευτικών με ειδικεύσεις στα συγκεκριμένα μουσικά όργανα των υποψηφίων για κατάταξη, δύναται να οριστούν ως μέλη της Ε.Κ.Ε. εκπαιδευτικοί ΠΕ79.01 ή ΤΕ 16 με ειδικεύσεις σε άλλα όργανα της ίδιας οικογένειας οργάνων με αυτά των υποψηφίων ή με ειδίκευση Θεωρητικά Ευρωπαϊκής Μουσικής. 
  • Σε εξαιρετικές περιπτώσεις και ειδικότερα σε ό,τι αφορά τις ειδικεύσεις του υποχρεωτικού παραδοσιακού μουσικού οργάνου αναφοράς (Ταμπουράς ή άλλο που διδάσκεται στο σχολείο) και του Ατομικού Οργάνου Επιλογής όταν αυτό είναι παραδοσιακό, σε περίπτωση έλλειψης εκπαιδευτικών με ειδικεύσεις στα συγκεκριμένα μουσικά όργανα των υποψηφίων για κατάταξη, δύνανται να οριστούν ως μέλη της Ε.Κ.Ε. εκπαιδευτικοί ΠΕ79.01 ή ΤΕ 16 με ειδικεύσεις σε άλλα όργανα της ίδιας οικογένειας οργάνων με αυτά των υποψηφίων ή με ειδίκευση Θεωρητικά Βυζαντινής Μουσικής. 
  • Τα μαθήματα που εξετάζονται στο πλαίσιο των κατατακτηρίων εξετάσεων είναι τα εξής:
  •  α. για τη Β’ τάξη Γυμνασίου: Ευρωπαϊκή Μουσική-Θεωρία και Πράξη, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική - Θεωρία και Πράξη, καθώς και τα Υποχρεωτικά Ατομικά Μουσικά Όργανα (πιάνο, ταμπουράς ή άλλο υποχρεωτικό παραδοσιακό μουσικό όργανο αναφοράς που διδάσκεται στο σχολείο) και προαιρετικά το Ατομικό Όργανο Επιλογής. 
  • β. Για τη Γ’ τάξη Γυμνασίου: Ευρωπαϊκή ΜουσικήΘεωρία και Πράξη, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική - Θεωρία και Πράξη, τα Υποχρεωτικά Ατομικά Μουσικά Όργανα (πιάνο, ταμπουράς ή άλλο υποχρεωτικό παραδοσιακό μουσικό όργανο αναφοράς που διδάσκεται στο σχολείο), Ιστορία Μουσικής και υποχρεωτικά το Ατομικό Όργανο Επιλογής. 
  • γ. Για την Α’ τάξη Λυκείου: Ευρωπαϊκή Μουσική - Θεωρία και Πράξη και Εισαγωγή στην Αρμονία, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική - Θεωρία και Πράξη, τα Υποχρεωτικά Ατομικά Μουσικά Όργανα (πιάνο, ταμπουράς ή άλλο παραδοσιακό μουσικό όργανο αναφοράς που διδάσκεται στο σχολείο), Ιστορία Μουσικής και υποχρεωτικά το Ατομικό Όργανο Επιλογής. 
  • δ. Για τη Β’ τάξη Λυκείου: Αρμονία, Ανάπτυξη Ακουστικών Ικανοτήτων, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική, Ιστορία της Μουσικής, Υποχρεωτικό Ατομικό Όργανο - Πιάνο και υποχρεωτικά το Ατομικό Όργανο Επιλογής. 
  • ε. Για τη Γ’ τάξη Λυκείου: Αρμονία, Ανάπτυξη Ακουστικών Ικανοτήτων, Μορφολογία, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική και υποχρεωτικά το Ατομικό Όργανο Επιλογής. 
  • Οι εξετάσεις ανά μάθημα διεξάγονται ως εξής: α. γραπτά, ως προς το θεωρητικό μέρος, και προφορικά, ως προς το πρακτικό μέρος (Ευρωπαϊκή Μουσική - Θεωρία και Πράξη, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική - Θεωρία και Πράξη, Ευρωπαϊκή Μουσική - Θεωρία και Πράξη και Εισαγωγή στην Αρμονία), β. γραπτά (Ιστορία της Μουσικής) και γ. δι’ ακροάσεως (Υποχρεωτικά Ατομικά Μουσικά Όργανα, Ατομικό Όργανο Επιλογής). 
  • Με ευθύνη του/της Διευθυντή/τριας και του Συλλόγου Διδασκόντων καταρτίζεται το πρόγραμμα των εξετάσεων ανάλογα με τον αριθμό των προς κατάταξη υποψηφίων.
  •  Η εξεταστέα ύλη των κατατακτηρίων εξετάσεων προέρχεται κάθε φορά από τη διδαχθείσα ύλη του αμέσως προηγούμενου σχολικού έτους και ανακοινώνεται στο σχολείο με τη λήξη του διδακτικού έτους
 ΑΤΟΜΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ 
  • Με ευθύνη του/της Διευθυντή/τριας του σχολείου και μετά από πρόσκλησή του/της, στο διάστημα από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των εξετάσεων επιλογής μαθητών για την Α’ Γυμνασίου και μέχρι την 30η Ιουνίου κάθε διδακτικού έτους, πραγματοποιείται ενημέρωση των κηδεμόνων και των εισαχθέντων μαθητών, προκειμένου οι τελευταίοι να επιλέξουν το ατομικό μουσικό όργανο το οποίο θα διδαχθούν. 
  • Κάθε εισαχθείς μαθητής με δήλωση του κηδεμόνα του μπορεί να επιλέξει, με σειρά προτίμησης, μέχρι και τρία (3) διαφορετικά μουσικά όργανα (παραδοσιακά ή/και ευρωπαϊκά). 
  • Κριτήρια για την τελική κατάταξη των μαθητών σε κάθε ένα από τα ατομικά μουσικά όργανα είναι: α. Το διαθέσιμο διδακτικό προσωπικό και γενικότερα όλες οι προϋποθέσεις που εξασφαλίζουν την απρόσκοπτη διδασκαλία κάθε οργάνου. Για τον λόγο αυτόν η 3η σε κατάταξη προτίμηση οργάνου από τους μαθητές αφορά υποχρεωτικά σε όργανο για το οποίο υπάρχει μόνιμο διδακτικό προσωπικό στο σχολείο με αυτήν τη μουσική ειδίκευση. β. Ο σχεδιασμός βάσει του οποίου, από την κατανομή των μαθητών ανά όργανο, ικανοποιείται η στόχευση για συγκρότηση Μουσικών Συνόλων του Σχολείου που, ως προς το είδος και τη σύνθεση τους, αντιστοιχούν προς τα προβλεπόμενα από το οικείο Ωρολόγιο Πρόγραμμα διδακτικά αντικείμενα (Μουσικά Σύνολα οργανικής παραδοσιακής μουσικής με αναφορά σε τοπικές παραδόσεις, συμφωνικής μουσικής, φιλαρμονικής ορχήστρας, ορχήστρας εγχόρδων, ελληνικής έντεχνης μουσικής, κ.α.). 
  • Στο πλαίσιο αυτό επιδιώκεται ισομερής κατανομή μαθητών ανάμεσα σε μουσικά όργανα ευρωπαϊκής και παραδοσιακής μουσικής. 
  • Στο πλαίσιο εφαρμογής των παραπάνω κριτηρίων, προκειμένου να διασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, η Διεύθυνση του σχολείου διατηρεί το δικαίωμα κατάταξης μαθητή του σχολείου σε όργανο επιλογής μιας από τις τρεις προτιμήσεις του ή σε άλλο, κατόπιν ενημέρωσης του κηδεμόνα του. 
  • Η τελική κατάταξη των μαθητών στα ατομικά όργανα επιλογής επικυρώνεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 
α. Η διδασκαλία των μουσικών μαθημάτων στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο διεξάγεται είτε κατά τμήμα είτε ομαδικά είτε ατομικά, ανάλογα με το διδασκόμενο μάθημα. Στα ατομικά μαθήματα ανήκουν το Ατομικό Όργανο Επιλογής καθώς και τα Υποχρεωτικά Ατομικά Μουσικά Όργανα.
β. Η κατανομή των μαθητών/τριών σε τμήματα όταν η τάξη λειτουργεί με δύο ή περισσότερα τμήματα καθορίζεται με βάση την αλφαβητική σειρά. 
Ωστόσο, για την εφαρμογή του εβδομαδιαίου προγράμματος διδασκαλίας του ατομικού οργάνου επιλογής, όταν η τάξη λειτουργεί με δύο ή περισσότερα τμήματα οι μαθητές που έχουν επιλέξει το ίδιο ατομικό όργανο επιλογής είναι δυνατόν να κατανέμονται σε τμήματα με πρώτο κριτήριο το ατομικό όργανο επιλογής, έτσι ώστε τα τμήματα της τάξης να είναι κατά το δυνατόν ισοδύναμα ως προς αυτό και με δεύτερο κριτήριο την αλφαβητική σειρά
γ. Στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο το Ατομικό Όργανο Επιλογής είναι ένα και μοναδικό και μπορεί να αλλάξει μόνο στη Β’ τάξη Γυμνασίου, ύστερα από τεκμηριωμένο αίτημα του κηδεμόνα του μαθητή, το οποίο υποβάλλεται στο σχολείο την πρώτη εβδομάδα από την έναρξη των μαθημάτων. 
Κατ’ εξαίρεση, το Ατομικό Όργανο Επιλογής μπορεί να αλλάξει σε οποιαδήποτε τάξη του Γυμνασίου ή του Λυκείου υπό την προϋπόθεση ότι από ιατρική γνωμάτευση δημόσιου νοσηλευτικού ιδρύματος προκύπτει ότι ο μαθητής χρήζει απαλλαγής από το συγκεκριμένο μουσικό όργανο. Σε αυτή την περίπτωση ο μαθητής επιλέγει διαφορετικό Ατομικό Όργανο Επιλογής σύμφωνα με την κατάσταση της υγείας του, τις δυνατότητες και τις ανάγκες του σχολείου. 
Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η εξασφάλιση εκπαιδευτικού προσωπικού στην αντίστοιχη μουσική ειδίκευση, ο μαθητής κατευθύνεται σε διαφορετικό Ατομικό Όργανο Επιλογής της ίδιας ή διαφορετικής οικογένειας οργάνων, σύμφωνα με τις δυνατότητες και τις ανάγκες του σχολείου και κατόπιν ενημέρωσης του κηδεμόνα. 
δ. Τα μαθήματα Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική - Θεωρία και Πράξη στο Γυμνάσιο, Ευρωπαϊκή Μουσική - Θεωρία και Πράξη στις Α’ και Β’ τάξεις Γυμνασίου και Ευρωπαϊκή Μουσική - Θεωρία και Πράξη και Εισαγωγή στην Αρμονία στη Γ’ τάξη Γυμνασίου, δύνανται να προσφέρονται για τη μία (1) από τις προβλεπόμενες διδακτικές ώρες την εβδομάδα σε δύο ομάδες - επίπεδα, εάν το τμήμα έχει δεκαοκτώ (18) μαθητές και άνω και με την προϋπόθεση της επάρκειας του διδακτικού προσωπικού, ανάλογα με τις δυνατότητες κάθε σχολείου. 
ε. Το μάθημα Χορωδία διδάσκεται σε δυο συνεχόμενες διδακτικές ώρες την εβδομάδα και διεξάγεται είτε διατμηματικά ανά τάξη ως φωνητικό σύνολο είτε ανά τμήμα. Τουλάχιστον σε ένα από τα τρία σχολικά έτη του Γυμνασίου διδάσκεται υποχρεωτικά ρεπερτόριο ελληνικής παραδοσιακής μουσικής. Τηρείται υποχρεωτικά βιβλίο ύλης και είναι υποχρεωτική τουλάχιστον μια δημόσια παρουσίαση προγράμματος από τη χορωδία κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους. 
στ. Τα μαθήματα Αρμονία και Ανάπτυξη Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων (που περιλαμβάνει τη Γραφή καθ’ υπαγόρευση - Μουσική ανάγνωση και Αρμονία στο πιάνο) καθώς και τα μαθήματα επιλογής Στοιχεία Αντίστιξης, Αρμονία (Ειδικό), Ανάπτυξη (Έλεγχος) Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων, Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική, Στοιχειώδεις Αρχές Ηχοληψίας Ι, Στοιχειώδεις Αρχές Ηχοληψίας II, Επεξεργασία Μουσικού Κειμένου με Η/Υ, Ανάλυση Παρτιτούρας Ορχήστρας και Επεξεργασία Χορικού (Choral), δύνανται να προσφέρονται σε ομάδες - επίπεδα των πέντε (5) έως δώδεκα (12) μαθητών ανάλογα με τις δυνατότητες του κάθε μουσικού σχολείου. 
ζ. Τα μαθήματα Μουσικό Σύνολο (Οργανοχρησίας ή άλλου είδους) και Μουσικό Σύνολο (Μουσικής Έκφρασης και Δημιουργίας) διδάσκονται σε δυο συνεχόμενες διδακτικές ώρες την εβδομάδα και διεξάγονται διατμηματικά ή και διαταξικά με τη συγκρότηση ομάδων μαθητών χωρίς αριθμητικούς περιορισμούς, με μαθητές από  όλες τις τάξεις του Μουσικού Γυμνασίου και Λυκείου. 
Τηρείται υποχρεωτικά βιβλίο ύλης και είναι υποχρεωτική τουλάχιστον μία δημόσια παρουσίαση κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.

ΚΑΤ’ ΙΔΙΑΝ ΔΙΔΑΧΘΕΝΤΕΣ :
  • Μαθητές/τριες του Μουσικού Σχολείου, που κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους υπαχθούν στους/στις "κατ’ ιδίαν διδαχθέντες/χθείσες" εξετάζονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις για τους ’’κατ’ ιδίαν διδαχθέντες/χθείσες" μαθητές/τριες. 
  •  ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ 
  • 1. Κάθε Μουσικό Σχολείο οργανώνει τουλάχιστον δύο (2) εξωσχολικές καλλιτεχνικές εκδηλώσεις κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους. 
  • 2. Όσα θέματα δεν αναφέρονται στην παρούσα απόφαση ρυθμίζονται από τις πάγιες διατάξεις που ισχύουν για τα ημερήσια Γυμνάσια και Γενικά Λύκεια